19 paź 2016

I'M BACK | NETHERLANDS


Kochani witajcie! Jak dobrze wrócić na bloga. Bardzo wiele się u mnie zmieniło od ostatniego wpisu. Od października zaczęłam studia na kierunku "Kultury mediów", jak na razie jest o wiele lepiej niż na "Filologii rosyjskiej". 
Natomiast wyjazd do Holandii to był totalny niewypał. Dlatego przygotowałam dla was mały poradnik, jeśli kiedykolwiek chcielibyście wyjechać do pracy za granicę.
No to zaczynamy:
1. Zawsze sprawdzaj dokładne opinie o agencji pracy, która Cię wysyła za granicę i o agencji do której jesteś kierowany/kierowana. Opinie innych ludzi są bardzo ważne! Najlepiej jeźdź ze sprawdzonej agencji. 
Agencja z którą podpisaliśmy umowę niestety nie była ok. Wiadomo, opinie sprawdziliśmy, ale tak bardzo chcieliśmy wyjechać, że trochę te nieliczne negatywne opinie zlekceważyliśmy.
2. Nigdy nie wybieraj pierwszej, lepszej oferty pracy, którą zaproponuje Ci agencja. Patrz dokładnie co to za praca (na czym dokładnie polega), w jakiej miejscowości, ile płacą, jak z dojazdem do pracy.
Razem z moim chłopakiem dostaliśmy pracę jako order picker w magazynie. Zapowiadało się fajnie, niestety praca okazała się bardzo ciężka. Myślałam, że dam sobie radę. Niestety jestem dziewczyną szczupłą, drobną i niską. Okazało się że praca do której nas skierowali jest głównie dla mężczyzn. Do większość półek byłam za mała, a rzeczy były za ciężkie.
3. Jeśli jesteś na "wiekówce" dokładnie przelicz czy praca Ci się opłaca. Podobno mają zmienić wiek "wiekówki", ja niestety się na niego nie załapałam. Mając poniżej 23lat czyli 21 zarabiałam o wiele mniej za tą samą pracę niż ludzie pracujący normalnie. Dostawałam 5,40 euro za godzinę. A tygodniowo za ubezpieczenie i mieszkanie płaciłam 100euro. Gdy okazało się, że nie mają już dla mnie pracy nie dostawałam wypłaty w związku z czym gdy wyjechałam z Holandii okazało się, że jestem na minusie 20euro, ponieważ moja wypłata nie starczyła w całości na spłatę mieszkania. Uważajcie!
4. Dokładnie dowiedz się o przyszłym miejscu pracy. Co to za firma, gdzie dokładnie się znajduje, czym się zajmuje no i jak z dojazdami do pracy. Czy koszt dojazdu pokrywa firma. Czy dojazd jest komunikacją miejską, samochodem, pieszo czy rowerem. My mieliśmy tyle szczęście, że u nas dojazd samochodem do pracy pokrywała agencja.
5. Bardzo ważne! Przeczytaj dokładnie umowę! Jeśli jest możliwość, przed podpisaniem umowy skonsultuj się z kimś bliskim. Jeśli masz wątpliwość co do różnych kwestii poruszanych w umowie zawsze pytaj! Kto pyta nie błądzi.
6. Kolejna bardzo ważna rzecz: Dowiedz się co w wypadku gdy nie ma już dla Ciebie pracy bądź gdy zwolnisz się wcześniej. Ważne, żeby to było gdzieś w umowie. Mnie i mojemu chłopakowi powiedzieli, że gdy nie ma pracy wypłatę dostaje się normalnie. Niestety w moim przypadku tak się nie stało. Natomiast mój chłopak zwolnił się wcześniej, miał wymagany tydzień wypowiedzenia, przepracował go, rozliczył się i teraz gdy już jesteśmy w Polsce dostał maila, że musi zapłacić 30euro za to, że zwolnił się wcześniej.
7. Sprawdź dokładny adres mieszkania/ pokoju za granicą najlepiej na google maps, żeby później nie było niemiłej niespodzianki.

Mam nadzieję, że wskazówki, które wam napisałam są przydatne i w jakimś stopniu pomogą wam kiedyś gdy będziecie planować taki wyjazd za granicę w celu zarobienia paru groszy.
A teraz trochę milsza część, czyli zdjęcia z Amsterdamu. Uwielbiam to miasto!

 Byłaś/Byłeś kiedyś w Holandii?
Pracowałeś/ Pracowałaś kiedyś za granicą?
Czekam na komentarze :)
Miłego popołudnia!
 
2 komentarze
  1. Witam! Bardzo ładne zdjęcia! Ja w Holandii nie byłam. Nigdzie za granicą nie pracowałam i mam nadzieję, że nie będę musiała. Ale podziwiam osoby, które "dają radę" poza ojczyzną. Nigdy nie jest kolorowo, nawet gdy się dobrze zarabia - wiadomo.
    Fajne zdjęcia :) i to niebo...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia przepiękne.... szkoda, że z tą pracą taki nie wypał :( ...może następnym razem pójdzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń